Δευτέρα 4 Ιουνίου 2012

Η κρίση άγγιξε και τα Hondos Center





Το 2011 ο κλάδος των καλλυντικών υποχώρησε κατά 25% σε αξία και τους πρώτους μήνες του 2012 εμφανίζει περαιτέρω ισόποση πτώση, προκαλώντας συνθήκες οικονομικής ασφυξίας στους ομίλους που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της προσωπικής φροντίδας.




Δεν είναι τυχαίο ότι μετά την ένδυση και την υπόδηση, η λιανική αγορά των προϊόντων περιποίησης έχει υποστεί λόγω της ύφεσης μεγάλες πιέσεις σε τζίρους αλλά και σε όγκους πωλήσεων. Οι προσφορές στις οποίες αναγκάζονται να προχωρούν οι εταιρείες ρίχνουν τα έσοδα αλλά από την άλλη δεν έχουν τον προσδοκώμενο αντίκτυπο στη διατήρηση του όγκου των προϊόντων που διατίθενται.


Εκαναν ουρά στα ταμεία

Η εταιρεία Hondos Center, ο πιο αναγνωρίσιμος ίσως όμιλος στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας, εμφανίζει μικρότερες απώλειες σε σχέση με την αγορά (τρέχει με πτώση τζίρου της τάξης του 17%) αλλά διάγει και αυτός με τη σειρά του δύσκολες στιγμές. Λόγω των έκτακτων συνθηκών στην αγορά – μείωση διαθέσιμου εισοδήματος, ακύρωση πιστωτικών καρτών κ.ά. – οι χρυσές εποχές που κυρίως οι γυναίκες καταναλώτριες έκαναν ουρά στα ταμεία των καταστημάτων του ομίλου έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.

Η ως τώρα άριστη σχέση της οικογένειας Χόντου με τις τράπεζες έχει αρχίσει και κλονίζεται. «Εντός του ομίλου αναπτύσσεται ένα προβληματικό κομμάτι καταστημάτων» αναφέρει στο «Βήμα της Κυριακής» γνωστός τραπεζίτης. Παράλληλα, σύμφωνα με κύκλους της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Υπαλλήλων, σε πολλά καταστήματα του ομίλου οι εργαζόμενοι είναι απλήρωτοι για διάστημα που φθάνει και τους τρεις μήνες.

«Αδιαμφισβήτητα η γνωστή οικονομική συγκυρία που διανύουμε έχει επηρεάσει το σύνολο της αγοράς. Ο στόχος μας ήταν και είναι η διαρκής ικανοποίηση των αναγκών του καταναλωτικού κοινού στις σημερινές δυνατότητές του. Αυτό προσπαθούμε μέσα από πολλές προωθητικές ενέργειες, προσφορές και δώρα, σε συνέργειες με τους συνεργάτες-προμηθευτές μας προσφέροντας έτσι στους πελάτες μας τη δυνατότητα να καλύψουν τις ανάγκες του. Όσον αφορά το προσωπικό και τις εργασιακές σχέσεις, προσπαθούμε πρωταρχικά να μειώσουμε όλα τα υπόλοιπα λειτουργικά κόστη (ενοίκια, ωράριο λειτουργίας, διαφήμιση κ.λπ.) καθώς το ανθρώπινο δυναμικό είναι το τελευταίο κόστος στο οποίο παρεμβαίνουμε γιατί το θεωρούμε πρωταρχικό στην ανάπτυξη των καταστημάτων» τονίζουν στο «Βήμα της Κυριακής» στελέχη της εταιρείας και επισημαίνουν ακόμη έναν παράγοντα που έχει λειτουργήσει καταλυτικά στην πτώση των εσόδων: την υποβάθμιση του κέντρου της Αθήνας. «Η υποβάθμιση του κέντρου έχει επηρεάσει την εμπορική κίνηση. Ευελπιστούμε στην αναβάθμισή του και εργαζόμαστε προς την κατεύθυνση αυτή, πιστεύοντας ότι αυτό είναι ένα αίτημα όλων των θεσμικών οργάνων της αγοράς και των πολιτών της πρωτεύουσας» υποστηρίζουν από την εταιρεία.


Αισιοδοξία για την επόμενη ημέρα


Για την πορεία της εταιρείας η διοίκηση εμφανίζεται αισιόδοξη: «Η στρατηγική μας απέναντι στη μείωση του εισοδήματος προς κατανάλωση είναι να αναζητούμε στο χαρτοφυλάκιό μας νέα, ποιοτικά, επώνυμα προϊόντα με τιμές που ανταποκρίνονται στις δυνατότητες των καταναλωτών. Παρά την κρίση, τα Hondos Center εξακολουθούν να ανθίστανται σθεναρά».

Γενικότερα, πάντως, το 2011 ήταν καταστροφικό για το λιανεμπόριο, το οποίο υπολογίζεται ότι έχασε 18 δισ. ευρώ σε τζίρο και πάνω από 30.000 θέσεις εργασίας. Επιχειρήσεις από όλους τους κλάδους προχώρησαν σε μείωση προσωπικού (Neoset), σε κλείσιμο καταστημάτων (Ηλεκτρονική), ακόμη και σε εκ περιτροπής εργασία (Νotos Com). Παράλληλα, γνωστοί όμιλοι αιτήθηκαν την εισαγωγή τους στο άρθρο 99 ζητώντας προστασία από τους πιστωτές τους, όπως η Ridenco, o όμιλος Glou, η αλυσίδα παιχνιδιών Κου - Κου κ.ά.


Ξεχωριστές ιδιοκτησίες


Η αλυσίδα Hondos Center είναι αμιγώς ελληνική και διαθέτει 71 καταστήματα πανελλαδικά, ενώ στις καλές εποχές ο αριθμός πλησίαζε τα 80 καταστήματα.

Η δομή του ομίλου δεν είναι συνηθισμένη καθώς υπάρχουν ξεχωριστές ιδιοκτησίες και είναι πολύ δύσκολο να απεικονίζεται μια ενιαία εικόνα για τις επιδόσεις του ομίλου.

Η Hondos Center ΑΕΕ Πολυκαταστήματα είναι η δικαιούχος του σήματος Hondos Center και λειτουργεί έξι δικά της καταστήματα.

Σε κάποια άλλα καταστήματα έχει παραχωρήσει άδεια μη αποκλειστικής χρήσης του σήματος (ιδιοκτήτες είναι μέλη της οικογένειας Χόντου) και σε ορισμένα συνεργάζεται με δικαιόχρηση (franchising).

«Ολα τα καταστήματα είναι αυτοτελείς και ανεξάρτητες μεταξύ τους επιχειρήσεις και οι συναλλαγές τους με τρίτους γίνονται στο όνομά τους και για λογαριασμό τους με δικό τους εμπορικό και οικονομικό κίνδυνο» αναφέρουν από την εταιρεία απαντώντας εμμέσως στις φήμες της αγοράς για εταιρείες δύο ή τριών ταχυτήτων μέσα στον όμιλο.

Όπως επισημαίνουν «ενδεχομένως να παρατηρείται και μεμονωμένη περίπτωση με δυσχέρεια έναντι των προμηθευτών και των συνεργαζόμενων τραπεζών».


Οι αινιγματικοί ιδιοκτήτες


Για την οικογένεια Χόντου ελάχιστα πράγματα είναι γνωστά. Τα πέντε αδέρφια (Νίκος, Γιώργος, Κώστας, Γιάννης, Αργύρης) αλλά και τα υπόλοιπα μέλη των οικογενειών τους δεν επιδιώκουν, ή καλύτερα δεν επιθυμούν τη δημοσιότητα.

Η οικογένεια έλκει την καταγωγή της από τα Άγραφα της Ευρυτανίας. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1967, καθώς τα μέλη της οικογένειας διείδαν πρώτοι από όλους ότι η Ελληνίδα ήταν πλέον σε θέση να ενισχύει το διαθέσιμο εισόδημά της για προϊόντα προσωπικής φροντίδας και όπως αποδεικνύει η ιστορία είχαν απόλυτο δίκιο. Η γυναικεία φιλαρέσκεια ήταν ο καλύτερος σύμμαχός τους αλλά και οι ίδιοι με σκληρή προσωπική εργασία γιγάντωσαν τον όμιλο.

Μάλιστα, από τη δεκαετία του ‘90 και μετά οι ρυθμοί ανάπτυξης του κλάδου ενισχύθηκαν σημαντικά. Παράλληλα, έκαναν το «κόλπο γκρόσο» με την κίνηση να τοποθετήσουν στα καταστήματα τους και προϊόντα ένδυσης, υπόδησης, είδη σπιτιού, αξεσουάρ για τη γυναίκα, τον άνδρα και το παιδί αλλά και επώνυμα ρολόγια και κοσμήματα αφού έμπαινες στο κατάστημα για να αγοράσεις ένα είδος και έφευγες με πέντε.

Αυτή την περίοδο ο όμιλος δοκιμάζεται αλλά όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς οι Χόντοι είναι σκληρά καρύδια για να το βάλουν κάτω. Από την άλλη πλευρά, σύμφωνα με τους ειδικούς στον κλάδο, ο συγκεντρωτικός χαρακτήρας τους και η έλλειψη επαγγελματιών στο management του ομίλου ίσως αποτελέσoυν καθοριστικό παράγοντα για την τύχη του ομίλου.
tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: