Δευτέρα 9 Ιουλίου 2012

Τέσσερα Airbus αρκούν για να μας δώσουν πίσω τις συντάξεις!


Μια συγκινητική ιστορία θα προσπαθήσει να πει στους Ευρωπαίους ομολόγους του, κύριος Γιάννης Στουρνάρας, στο Eurogroup τη Δευτέρα. Για τα αεροπλάνα που πούλησε... Για τα αεροπλάνα που δεν υπάρχουν πια.




Τι θα τους πει δηλαδή; Ότι λίγες ώρες πριν τη Σύνοδο και πριν καν πάρει ψήφο εμπιστοσύνης, ανακοίνωσε (κυριακάτικα) την υπογραφή πωλησης τεσσάρων Airbus A340-300, τα οποία χρησιμοποιούσαν κάποτε η Ολυμπιακή Αεροπορία και μετά οι «Ολυμπιακές Αερογραμμές», αλλά που το ελληνικό δημόσιο δεν μπορούσε να τα πουλήσει από το 2010 -οπότε και εξαγγέλθηκε η σχετική "εκποίηση".

Αν και το συγκεκριμένο... «μέτρο» είχε συνυπολογιστεί (σαν «διαρθρωτικό» και «εισπρακτικό» υποτίθεται) στο Μνημόνιο του 2010, στον προϋπολογισμό του 2011 και στο Μεσοπρόθεσμο του 2011, η σχετική διαδικασία ετέθει σε κίνηση μόλις στις 23/12/2011, αφού τότε πήρε την σχετική απόφαση η διυπουργική επιτροπή αναδιαρθρώσεων και αποκρατικοποιήσεων.

Χρειάστηκε να περάσει όμως άλλος μισός χρόνος, να υπογραφτεί το Μνημόνιο 2 (τον Μάρτιο) και μόλις σήμερα να ανακοινωθεί η πώληση, έπειτα από δημόσιο διαγωνισμό που έληξε μεν τον περασμένο Αύγουστο, αλλά δεν είχε ολοκληρωθεί ως και τώρα.

Και τι πέτυχαν δηλαδή; Αεροπλάνα που δεν πετούσαν και κανέναν έλληνα δεν ενδιέφερε καν πως υπήρχαν, πουλήθηκαν στην εταιρεία Apollo Aviation Group, η οποία και προσέφερε το μεγαλύτερο τίμημα.

Και που άργησε τόσο πολύ, τι κέρδισε; Εισέπραξε ένα τίμημα 40,4 εκατ. δολάρια, ενώ άλλες πληρώναν έως 40% λιγότερα: η AerSale Inc. πρόσφερε 35 εκατ. δολάρια, η AAR Corp. 33,6 εκατ. δολάρια ενώ η Universal Asset Management Inc. 24,04 εκατ. δολάρια. Δηλαδή στη χειρότερη να εισέπραττε 16 εκατ. δολάρια λιγότερα, ίσως όμως άν έκανε πιο γρήγορα να γλίτωνε πολλά και από έξοδα συντήρησης ή να προλάβαινε να πουλήσει σε καλύτερες για τη χώρα μας συνθήκες και τίμημα.

Αντιθετως, τι έχασε από την καθυστέρηση της εκποίησης; Πρόλαβε να απαγορεύσει σε κόσμο που δούλευε 37 χρόνια, να πάρει την σύνταξη που υπολόγιζε!

Τα 40,4 εκατ. δολάρια (αλλά και τα 23 εκατ. επίσης) θα επαρκούσαν –ναι είναι αλήθεια- για να μπορούν να πάρουν φέτος κανονικά και πάλι σύνταξη χωρίς όριο ηλικίας από το ΙΚΑ όσοι μισθωτοί –ελάχιστοι είναι φυσικά- έχουν εργαστεί σκληρά και πλήρωναν ένσημα επί 37 πραγματικά ολόκληρα χρόνια (μερικοί και παραπάνω).

Αλλά ενώ πλήρωναν με ιδρώτα τις συντάξεις τόσων και τόσων αλλοδαπών ή «με μαύρα» εργαζόμενων , το Κράτος το 2010 τούς είπε πως «δεν υπάρχει σάλιο» και τους έκοψε την σύνταξη αφού τους ζητά να δουλεύουν πια –εν μέσω κρίσης- για τουλάχιστον 40 χρόνια μπας και δώσει ποτέ στους ανθρώπους αυτούς σύνταξη!

Φυσικά κανείς δεν νοιάστηκε –ούτε νοιάζεται σε τέτοιους καιρούς- για όσους εργάστηκαν σαν σκυλιά στα ξένα χέρια επί 37 ή 39 χρόνια στη ζωή τους, πληρώνοντας πάντα ένσημα. Είναι λίγοι, ελάχιστοι μέσα στους πολλούς, δεν έχουν καν συνδικαλιστικό όργανο, δεν έχουν φωνή, δεν μετράνε τα ψηφαλάκια τους.

Αντιθέτως οι σταρτιές πρώην και νυν υπάλληλων της Ολυμπιακής και λοιποί συνδικαλιστοπατέρες σε όλες τις ΔΕΚΟ έχουν όλη τη δύναμη και κάθε δικαίωμα να «υψώνουν» ... ανάστημα κόντρα στις αποκρατικοποιήσεις -ακόμα και «χέρι» σε πρώην και νυν υπουργούς που τυχόν τους ξεβολέψουν!

Αλλά γιατί να νοιάζει και όλους τους άλλους; Ποιοι έχουν δουλέψει 20-25 χρόνια στη ζωή τους (πληρωμένα, ασφαλισμένα και φορολογημένα) στον δημόσιο ή στον ιδιωτικό τομέα και να έρθει το ελληνικό Κράτος να τους ζητά να δουλέψουν και άλλα 20 για να πάρουν σύνταξη –αλλοιώς θα την πάρουν στα 65;

Οι υπουργοί και οι βουλευτές που αποφασίσουν μήπως; Οι συνδικαλιστές που φωνάζουν ίσως; Ο Κουτρουμάνης ήταν και τα δύο, αλλά τους έκοψε τη σύνταξη γιατί «κόστιζαν» στο ΙΚΑ και στον κρατικό προϋπολογισμό καμιά 30αριά εκατομμύρια το χρόνο –και λιγότερα ίσως.

Αντιθέτως πόσους ενδιέφερε τελικά όλα αυτά τα χρόνια να μην «ξεπουληθούν» τα 4 airbus, σαν κομμάτι «κρατικής περιουσίας» που ήταν; Πιθανώς –δεν το ξέρω- μόνο την τεχνική βάση της χρεωκοπημένης και υπό εκκαθάριση εταιρίας «Ολυμπιακές Αερογραμμές» που από τον Σεπτέμβριο του 2009 έως σήμερα, είχε την καθημερινή διαχείριση και επίβλεψη των αεροσκαφών (στάθμευση, ασφάλιση, ελάχιστη συντήρηση κλπ.).

Με άλλα λόγια, το χρεοκοπημένο δημόσιο (ή η Εθνική Τράπεζα την οποία ανήκαν ως πρότινος τα αεροσκάφη) είχε αναλάβει να δίνει «δουλειά» συντήρησης στην χρεοκοπημένη εταιρία «Ολυμπιακές Αερογραμμές», για αεροπλάνα που κανείς δεν χρησιμοποιούσε τόσα χρόνια. Και τώρα που σταμάτησε αυτό, ο «κακός» υπουργός Οικονομικών θα πάει «τροπαιοφόρος» και ... ενισχυμένος, για να φάει λιγότερο "ξύλο";

Ξέρετε και πόσα δεκάδες λεωφορεία και αναβατήρες σκουριάζουν ακόμα έξω από την πίστα του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού; Γιατί δεν τα χαρίζουν στους γύφτους να ξεβρωμίσει ο τόπος μπας και ξεβρωμίσει ο τόπος εκεί και δούμε κανά καλό; Ούτως ή άλλως ο χώρος του Ελληνικού χρησμοποιείται πια μόνο τις Κυριακές για γιουσουρούμ, μπας και πουλήσουν όσοι θέλουν τα παλαιά και άχρηστα προσωπικά τους αντικείμενο –έχει μια σημειολογία το πράγμα, δεν βρίσκεται;...

Ας προσέχουν λοιπόν κάποιοι επι-δέξιοι αριστεροί, εις το όνομα ποιου «λαού» απειλούν με ειδικά δικαστήρια και εκτελεστικά αποσπάσματα όσους υποστηρίζουν πως πρέπει να γίνουν αποκρατικοποιήσεις. Ας μην χρησιμοποιούν τις λέξεις έτσι ή αλλιώς, κατά πώς τους συμφέρει.

Και ας χάσουν και από την πολιτική δεξαμενή των ΔΕΚΟ από την οποία κλέβουν ψήφους, αν μετράει περισσότερο η ζωή και το μέλλον των ανθρώπων που ζουν και μοχθούν σε αυτόν τον τόπο, από τις πολιτικές καριέρες και τα ψευδεπίγραφα διχαστικά μηνύματα με τα οποία διαλύουν οικογένειες -χρόνια τώρα.
protothema.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: