Κυριακή 14 Οκτωβρίου 2012

Ποδόσφαιρο: νο1 για τους διαφημιστές


Η Ολυμπιάδα μπορεί να είναι το απόλυτο αθλητικό γεγονός για εκατομμύρια αθλητές σε όλο τον κόσμο, αλλά για τις εταιρίες χορηγούς, ακόμη και η επιτυχία των πρόσφατων Αγώνων στο Λονδίνο, ωχριά μπροστά στην συνεχιζόμενη κυριαρχία του ποδοσφαίρου.


Η Adidas, νούμερο 2 αθλητική εταιρία στον κόσμο, πίσω από τον κολοσσό του χώρου Nike, ήταν ο μοναδικός χορηγός αθλητικού υλικού στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου, με μια συμφωνία αξίας 162,2 εκ δολαρίων, ντύνοντας τους επισήμους, τους 80.000 εθελοντές και παρέχοντας υλικό σε 3.000 αθλητές.

Τα αποτελέσματα τις συνεργασίας αυτής, έδειξαν τριπλασιασμό των πωλήσεων της Adidas κατά τη διάρκεια των αγώνων, σε σύγκριση με τους αγώνες του 2008 στο Πεκίνο, ανεβάζοντας τις πωλήσεις της στο Ηνωμένο Βασίλειο κατά 24%.

Παρ’ όλη την επιτυχία του εγχειρήματος, η Γερμανική εταιρία παραδέχεται ότι τα οφέλη της από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, δεν συγκρίνονται με αυτά που προκύπτουν από το ποδόσφαιρο. Η Adidas, έχει συνεργασία με τα δύο κορυφαία ποδοσφαιρικά γεγονότα στον κόσμο, το Παγκόσμιο Κύπελλο της FIFA και το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα της UEFA.

Παράλληλα και άλλες πολύ μεγάλες εταιρίες ό πως η McDonalds, η Canon και η Continental, ακολούθησαν την Adidas επενδύοντας μεγάλα ποσά στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα ποδοσφαίρου, το καλοκαίρι που μας πέρασε και κερδίζοντας προβολή σε δισεκατομμύρια τηλεθεατές και φιλάθλους στον κόσμο.

«Ένα ποδοσφαιρικό γεγονός έχει σαφέστατα θετική επίδραση στις πωλήσεις, δεδομένου ότι μπορείς να πουλήσεις εκατομμύρια από τις επίσημες μπάλες της διοργάνωσης καθώς και εμφανίσεις των ομάδων» αναφέρει ο διευθυντής επικοινωνίας της Adidas, Jan Runau προσθέτοντας ότι «Η εταιρία μας συγκεκριμένα, πούλησε επτά εκατομμύρια μπάλες «Tango 12» και ένα εκατομμύριο συλλεκτικές μπλούζες της Γερμανίας, πριν και κατά τη διάρκεια του Euro 2012». Σημειώνεται μάλιστα ότι, η εταιρία θα έχει κέρδη πάνω από 2,1 δις δολάρια από το ποδόσφαιρο μέσα στο 2012, νούμερο που είναι κατά 23% υψηλότερο από το 2008 που επίσης διεξήχθη Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα.

«Αντίθετα για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, οι άμεση επίδραση στις πωλήσεις δεν είναι τόσο μεγάλη, λόγω του γεγονότος ότι τα αθλήματα δεν είναι τόσο εμπορικά και δεν ταυτίζεται ο κόσμος με τους πρωταγωνιστές. Κανείς δεν θα αγοράσει την εμφάνιση ενός μαραθωνοδρόμου, απλά και μόνον επειδή κέρδισε ένα χρυσό μετάλλιο» συνέχισε ο Runau.

Η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή έλαβε κατά μέσο όρο ποσά ύψους, 85 με 90 εκ δολάρια, για κάθε χορηγική της συνεργασία της περιόδου 2009-2012, και σε αυτό προστέθηκαν και κάποιοι επιπλέον πόροι ώστε να μπορέσει να πραγματοποιηθεί η διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου. Σε σύγκριση αυτών των αριθμών, η Adidas, υπέγραψε το 2005 συμφωνία ύψους 351 εκ δολαρίων με τη FIFA, για την περίοδο μέχρι το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2014 στη Βραζιλία. Η εταιρία που μαζί με την Coca Cola και τη Sony, είναι οι κυριότεροι συνεργάτες της FIFA, θα πρέπει παράλληλα να προμηθεύει με μπάλες και αθλητικό υλικό για τους διαιτητές, κάθε διοργάνωση της.

Επιπρόσθετα, κάθε Παγκόσμιο Κύπελλο προσελκύει κι άλλους χορηγικούς πόρους, και συγκεκριμένα την περίοδο 2010 με 2014 το συνολικό ποσό αναμένεται να ξεπεράσει το 1,2 δις δολάρια.

Είναι σαφείς λοιπόν, οι διαφορές στο εύρος και την αξία, μεταξύ των χορηγικών συμφωνιών των Ολυμπιακών Αγώνων και του ποδοσφαίρου. Το «ρόστερ» των χορηγών της Ολυμπιάδας φτάνει τους 50 συνεργάτες, ενώ η FIFA αρκείται σε περίπου 20 εταιρίες-χορηγούς για τις διοργανώσεις τις.

Με βάση τα στοιχεία της εταιρίας Deloitte, στο χώρο του αθλητισμού, οι κορυφαίοι σύλλογοι, εγκαταστάσεις, γεγονότα και διοργανώσεις, έχουν πολύ υψηλή εμπορική αξία και μάλιστα συνεχώς αυξανόμενη. Οι εταιρίες ελπίζουν ότι η αυξημένη έκθεση θα συμβάλει στην αναγνώριση του εμπορικού τους σήματος και τη άνοδο της εμπιστοσύνης αγοραστή, με αποτέλεσμα την αύξηση των κερδών τους σε μακροπρόθεσμη βάση.

Η συνεργασία με ένα επιτυχημένο διεθνές αθλητικό γεγονός, μπορεί να αποτελέσει σωτηρία για μια αθλητική εταιρία. Για παράδειγμα οι κορυφαίες Adidas και Nike, κυνηγούν αυτές τις ευκαιρίες ώστε να βρουν έναν τρόπο να εκτοξεύσουν τις συνολικές πωλήσεις τους, προσπαθώντας να καλύψουν την ενδεχόμενη χαμηλή πορεία των Ευρωπαϊκών τους πωλήσεων. Όλες οι εταιρίες ψάχνουν με κάποιο τρόπο να προκαλέσουν αίσθηση, η στρατηγική τους ωστόσο, διαφέρει. Η Adidas, όπως αναφέραμε, κλείνει μεγάλες χορηγικές συμφωνίες με διοργανώσεις, ενώ η Nike επικεντρώνεται σε συμβόλαια με ομάδες ή και μεμονωμένους αθλητές, όπως ο Πορτογάλος αστέρας Christiano Ronaldo.

Ένα ακόμα γεγονός που κάνει τις εταιρίες να επενδύουν περισσότερο στα ποδοσφαιρικά γεγονότα, αντί των Ολυμπιακών Αγώνων, είναι και η συχνότητα που πραγματοποιείται το καθένα. Για παράδειγμα το UEFA Champions League, που θεωρείται η κορυφαία διασυλλογική ποδοσφαιρική διοργάνωση, έχει σαν έναν από τους κεντρικούς χορηγούς, την εταιρία ζυθοποιίας Heineken. Η συμφωνία αυτή κρατά από το 1994, και στη συνείδηση του κόσμου, έχει συνδεθεί άμεσα με την διοργάνωση, για το γεγονός ότι επαναλαμβάνεται εδώ και 12 συναπτά έτη. Κάτι τέτοιο είναι δύσκολο να το επιτύχει μια εταιρία, σε σχέση με τους Ολυμπιακούς Αγώνες, για το γεγονός ότι πραγματοποιούνται κάθε 4 χρόνια.

Το ποδόσφαιρο μάλιστα, καθώς επεκτείνεται σε όλες τις ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές της Ασίας, της Λατινικής Αμερικής, της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής, αυξάνοντας το ενδιαφέρον για επένδυση, σε όλο και περισσότερες εταιρίες παγκοσμίως.
basketblog.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: