Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2012

Στην Ελλάδα η ακριβότερη Coca –Cola!


Πέρασε μια δεκαετία από τότε που οι πολυεθνικοί όμιλοι, λόγω της γεωγραφικής ευρύτητας των δραστηριοτήτων τους, σχεδίασαν και αποφάσισαν να προχωρήσουν στη διαμόρφωση ενιαίων τιμών σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.


Το ευρώ μόλις είχε κυκλοφορήσει, οι προσδοκίες ήταν υψηλές και οι ρυθμοί ανάπτυξης ασκούσαν ισχυρή γο-ητεία στους αισιόδοξους. Σε πολλές περιπτώσεις σχεδόν το κατόρθωσαν. Και όχι μόνο. Υπάρχουν αρκετά προϊόντα που στην Ελλάδα πωλούνται σε υψηλότερες τιμές απ' ό,τι στις «ώριμες» αγορές της Ευρώπης.

Η Coca-Cola, ένα από τα πιο ισχυρά διεθνή προϊόντα, κερδίζει περισσότερα από τους έλληνες καταναλωτές απ' ό,τι από τους Γερμανούς, τους Ιταλούς ή Γάλλους. Λέγεται – και απ' ό,τι φαίνεται δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα – ότι η ελληνική αγορά είναι «το ελντοράντο των πολυεθνικών». Πόσω μάλλον για έναν όμιλο, όπως είναι ο ελληνο-αμερικανικός της Coca-Cola 3Ε, που έχει επιλέξει την ελληνική αγορά ως το βασικό της «ορμητήριο» – έστω και αν κατά καιρούς διατυπώνεται η απειλή της μεταφοράς της έδρας στο Λονδίνο ή τη Σόφια. Ετσι λοιπόν στην ελληνική αγορά η συσκευασία των 330 ml σε μεταλλικό κουτί πωλείται προς 0,62 ευρώ, όταν στη Γερμανία πωλείται μόνο προς 0,45 ευρώ και στην Ισπανία προς 0,52 ευρώ, στη Γαλλία προς 0,60 ευρώ και τη Βουλγαρία προς 0,51 ευρώ.

Αυτό κατέγραψε προ ημερών έρευνα που πραγματοποίησε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου σε 6 χώρες και αφορούσε 50 επώνυμα καταναλωτικά προϊόντα πολυεθνικών ομίλων. Αλλά ακόμη και αν αφαιρεθεί ο ΦΠΑ – που ανέρχεται στο 23% – τα πράγματα δεν αλλάζουν. Και σε αυτή την περίπτωση η Ελλάδα βρίσκεται στην τρίτη θέση, είναι ακριβότερη από τη Γερμανία, την Ισπανία και τη Βουλγαρία – πωλείται προς 0,50 ευρώ και υψηλότερη τιμή έχουν μόνο η Μ. Βρετανία και η Γαλλία.

Προσφάτως, εξάλλου, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Δ. Λόης ερωτηθείς σχετικά δήλωσε πως στόχος είναι «ο ρυθμός αύξησης των εσόδων να είναι πάντα μεγαλύτερος από τον ρυθμό αύξησης του όγκου πωλήσεων».

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι ο κλάδος των αναψυκτικών είναι ίσως από τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις προϊόντων χαμηλής τιμής και μη άμεσης ανάγκης που για δεύτερο χρόνο, το 2011, οι πωλήσεις του υπολογίζεται ότι μειώθηκαν κατά περίπου 10%. Κι από τις 23 Σεπτεμβρίου του 2011 η εταιρεία έσπευσε να υποβάλει στην Υπηρεσία Εποπτείας της Αγοράς της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου νέο τιμοκατάλογο με μειώσεις στις τιμές της πλειοψήφίας των προϊόντων που διακινεί – οι προαναφερόμενες ευρωπαϊκές συγκρίσεις έγιναν με τις νέες τιμές, γεγονός που σημαίνει ότι ως τότε από την ελληνική αγορά κέρδιζε ακόμη περισσότερα ως τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Σύμφωνα λοιπόν με τον νέο τιμοκατάλογο της 3Ε οι τιμές 222 προϊόντων της από τα 266 μειώθηκαν κατά 1,6% μεσοσταθμικά στον τομέα του χονδρεμπορίου και κατά 1,55% στον τομέα των σουπερμάρκετ.

Βέβαια με τη συνεχιζόμενη πτώση της κατανάλωσης δεν αποκλείεται να προχωρήσει και σε νέες μειώσεις τιμών περιορίζοντας την κερδοφορία της στην εσωτερική αγορά – αν συμβεί κάτι τέτοιο σίγουρα θα γίνει μετά το φθινόπωρο, προκειμένου να εκμεταλευτεί την τουριστική περίοδο ως διεθνές προϊόν. Από την άλλη πλευρά, έχει κάνει εκατοντάδες απολύσεις εργαζομένων – εκτιμάται ότι ως τώρα έχει απολύσει περί τους 400 εργαζομέ-νους – επιχειρώντας να περιορίσει το κόστος λειτουργίας και να διατηρήσει την κερδοφορία της σε υψηλά επίπεδα. Τα πράγματα όμως και μέσα στην αγορά δεν είναι καθόλου εύκολα. Στη διάρκεια του 2011 «χάθηκαν» περί τα 13.000 σημεία πώλησης.

Και φυσικά δεν ήταν καλό για την εταιρεία – όχι όμως και καταστροφικό. Σύμφωνα με τα στοιχεία του 9μήνου Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2011 η εταιρεία εμφάνισε μείωση κερδών κατά 28% και τα κέρδη της στο συγκεκριμένο διάστημα διαμορφώθηκαν στα 302 εκατ. ευρώ έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2010. Πάντως κατόρθωσε όχι μόνο να διατηρήσει, αλλά και να αυξήσει τα μερίδιά της στις 24 από τις 28 χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται.
tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: